Gastvrijheid is het gevoel dat jouw klant, client, patiënt, gast of bezoeker ervaart wanneer hij met jou in contact komt. Dit kunnen vele uiteenlopende momenten zijn. Bijvoorbeeld om een bezoek te brengen aan iemand die in het ziekenhuis ligt, of je brengt zelf een bezoek aan het ziekenhuis als patiënt, of je wilt iets kopen in een winkel of online. Of je bent te gast in een restaurant of je bent op zoek naar een nieuwe auto en brengt een oriënterend bezoek aan een autodealer.
Het zijn allemaal momenten wanneer een persoon in contact komt met jou of je organisatie.
Het zijn niet persé momenten waarop mensen iets kopen, echter zijn deze gelegenheden wel van enorm belang voor het imago van jou en je bedrijf en het gevoel dat jouw gast overhoud en mee naar huis neemt om mogelijk in de toekomst een product of dienst af te nemen.
Wanneer je er voor kunt zorgen dat dit een onvergetelijke herinnering wordt, zul je je niet alleen als persoon maar ook als organisatie duurzaam onderscheiden ten opzichte van je concurrentie waardoor niet enkel economische voordelen worden gerealiseerd maar je ook een positieve bijdrage levert aan het leven van mensen.
Om dit gastvrije gevoel te kunnen geven, zul je er eerst voor moeten zorgen dat de interne organisatie goed in orde is. Het product moet goed zijn, de processen en procedures intern wil je de juiste richting uit laten gaan als ook de interne gastvrijheid moet 5-sterren zijn.
Dit geld vanzelfsprekend ook voor mij!
Daarom voor al mijn contacten een persoonlijke boodschap, een geschenk uitgezocht per individu en een afspraak om in 2021 onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar bij te praten en te proosten op het nieuwe jaar.
Cheers!!
Sjo Delvaux – ‘Why walk if you can dance’.
(P.S. ik heb in 2021 nog ruimte voor één of twee opdrachten) ?